Sakitnya perasaan itu..

Assalamualaikum teman blogger yg ika sayangi.. kalian masih mengenal ke diri ika? mesti dah tak kenal ika mahupun blog ika. ye ika faham, sudah lama ika mendiam diri dari dunia blog. maafkan ika. terlalu banyak yang terjadi kepada ika.ada sampai satu tahap ika rasa nak je delete terus blog ini sebab terlalu banyak kenangan dan memori yang ika luahakn kepada blog. ALHAMDULILLAH, tetap ada mereka yang mengingati ika dan menasihati ikasupaya blog ini biarkan saja dan jangan di delete..

Hari ini ika nak pulang ke rumah, ika dah start study week, minggu depan ika dah final dah. ikutkan hati memang tak mahu balik, tapi bila mak dan abah suruh pulang, ye ika harus ikut kehendak mereka biarpun hati ini sebenarnya takut untuk pulang.. kerana di sana terdapat juga memori yang terpaksa ika hadapi..

Ye, akhirnya ika mengaku perasaan itu terlalu sakit rupanya. perasaan apakah? PUTUS CINTA.. ya, ika sedang mengalami perasaan itu. pada mulanya memang sukar ika terima hakikat yang hubungan kitaorang selama hampir 7 tahun terpaksa di putuskan atas sebab-sebab yang tak mampu ika tanggung. masing-masing ada silapnya sendiri dan ika sedang cuba untuk mengubati hati ika, melupakan segala kenangan bersama dia sebelum itu. sesungguhnya memang susah ika buang semula kenangan itu.

Tapi apa yang terjadi ini membuat ika sedar. Allah bagi petunjuk kat ika. Allah sedang menguji ika. Allah bukakan mata dan hati ika bahawa selama ini ika mungkin jauh daripada Dia. Betapa Allah menyayangi diri ika kan.

Ika sedang dalam cuba untuk memproses mengubati hati ika. ika juga manusia biasa yang tidak bisa lari dari melakukan kesilapan. ika juga seorang perempuan yang Allah ciptakn dengan mempunyai hati yang lembut dan menangisi dgn apa yang terjadi.. 

Mungkin tiada jodoh dah di antara kami. tetapi jika memang dia di takdirkan untuk ika, ika akan cuba menerima dia dengan hati yang ikhlas, jika tidak, ika mohon kepada Allah temukan ika seorang lelaki yang boleh membinbing ika selepas ini.. INSHAALLAH..

Akhir kata dari ika untuk dia..
"Awak, semoga bahagia dengan kehidupan baru awak, saya di sini akan mendoakan supaya awak di bukakan pintu hatinya untuk kembali seperti dulu"

Salam Ikhlas dari
SITI NURZULAIKHA BT SATIMAN.


16 comments:

Falling . said...

adoi ika ... b strong :D

nuyui a.k.a miss YUI said...

alahai..sedihnya kak.. apa2 leh cntct akk ea dear if nak someone...

Unknown said...

hai ika..sha pu tengah rasa perasaan yg sama..semoga kita sesama tabah juge :)

Unknown said...

hai ika!!
sabar ye..sbb sha pon tgh merasai perasaan yg sama sekarang :)

ZWAN SABRI said...

eh eh. samala kita.. cuti study week skang.. btw, b strong ye..

Anonymous said...

be strong dear. Tuhan nak menguji.

cinta siswi said...

hai sis yg comel.. be strong ya! how to be strong?? just act that u r sooo strong even others say u don't.. putus cinta xde sape yg tahu skit nye unless kite sendiri rase.. so.. anggap ini satu ujian sebelum exam.. jgn sedih2.. study jgn lupe tau dear.. :)

Unknown said...

sabar ika.. sabar tu separuh daripada iman... inshaaAllah Dia sedang aturkan sesuatu yang lebih baik untuk ika.. redha dengan ketentuanNya. dan tabah hadapi segala dugaan dariNya... saya yakin, yakin yang ika mampu

~cik atin~ said...

kadang2 Allah jumpakan kita dengan org yg salah supaya kita lebih hargai jodoh kita sekarang. b strong :)

Unknown said...

Hadap, jangan pernah lari.
Jauh mana sekalipun memori takkan hilang.
Kau okay.

iAmCekbolat said...

masih kenal ! ci comel . hehe :)

kindergartenlibrary said...

ika sudah putus ? biar betul . -.-'

ELY FAUZIANI ISMAIL said...

b strong!

kay_are said...

patut r lame kemain senyap.. putus cinta rupe nye.. ish ish sabar je r ika.. kalau ade jodoh, nanti akan bersama semula, kalau tak ade r someone untuk ika dekat luar sane nanti. =)

ejulz said...

Perasaan tu memang menyakitkan..

Mr.Superman said...

dik comel..:( bru abg x dtg jenguk da jd cmni.


p/s: abg da tkr url n nama blog.