BILA LELAKI BETUL2 SERIUS DALAM PERCINTAAN


  1. Kecantikan kamu diketepikan…keikhlasan kamu diutamakan...
  2. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
  3. si dia akan sentiasa menghantar sms..wlpan diblas..ini tnda si dia sentiasa memikirkan kamu… 
  4. Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya.. Bukan semua lelaki anggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.
  5. Sentiasa menghiburkan hati kamu dikala gundah...Sentiasa bersungguh melakukan sesuatu untuk kamu..
  6. .Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel  Sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat. Ingat, nasihat bermaksud mengingati.
  7. Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja
  8. Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebihlebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh. Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain. Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu..
  9.  Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu. Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya.
  10. Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu.
  11. sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “you masih sayang i?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur. Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya..
  12. Tidak suka kamu memakai seksi...kerna tidak suka kamu diperhatikan lelaki lain wlpn berlengan pendek...
  13. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.
  14. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.
  15. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
  16.  Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.
  17.  Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
  18.  Dia tidak suka kamu keluar malam…tanda ingin menjaga pandangan org terhadap kamu...
  19.  Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya. 
  20.  Dia tidak suka ada lelaki lain mendekati kekasihnya.




    HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya…. Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI.

    28 comments:

    nuyui a.k.a miss YUI said...

    wah..romantik!! suke3..

    cik ika said...

    kaka mmg..ngee~~~

    era kecik said...

    nice entry :)

    cik ika said...

    thnx dear..:)

    Aerol Hafiezi said...

    aerol copy yea cik ika ;) .. .aerol akan letakkan credi pada kamu. .. rasa2 posting mcm ni mcm pernah terbaca ^^

    fiQ'Ra said...

    jap nk check kat afiq :D hehe, tq ika share~

    Redbloodsnow said...

    loveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee this entry! dan dan li part yg bertulisan merah tu...hehe

    yen(toka ziizokukuto) said...

    love love love,,,,heheheh lol

    cik ika said...

    aerol : share sje..:)

    cik ika said...

    fiqra : ika pun nk cek gk la kt Mr AR..hehehe

    cik ika said...

    redbloodsnow : ngeee..hehehe...feling2

    cik ika said...

    yen : love3..ngee~~

    Pendamba Mawar said...

    tak pandai la bercinta ni

    cik wanie Lovela (CWL) said...

    nak :P

    cik ika said...

    pendamba mawar : ta pndai ke?? tipu sokmo..:P

    cik ika said...

    CWL : amek2..hehehe

    Atiqah Farhana Safian said...

    Dia akan lebih serius dalam percintaan pabila dia berjumpa dengan mak ayah kita untuk datang meminang.. ^^

    cik ika said...

    btol3,,,

    merahitujambu said...

    wah wah..ada pengalaman eh

    fiQ'Ra said...

    ikaa, hehe..blog ika dah momel.. segan nk edit nanti jd tak lawa mas esit :D

    cik ika said...

    merahitujambu : opss/hehehe

    cik ika said...

    fiqra : eceh2..malulah ika

    cik ika said...

    fiqra : eceh2..malulah ika

    zOeY zAu YaH said...

    inilah ciri2 kalau lelaki tu btl2 cintakan kekasihnya kan =)

    cik ika said...

    btol3

    RinsyaRyc said...

    belum nak bercinta. bace aje la untuk bekalan masa hadpn.. kih4..

    cik ika said...

    bgus2

    Redbloodsnow said...

    yeah! betul tu. agreed dgn entry ni. coz akak already found one..heee hee :D