Cinta oh Cinta...

CINTA kalau berlandaskan hati dan keikhlasan INSYAALLAH akan berkekalan.. tapi if cinta berlandaskan paras rupa, harta benda kita tak tahu apa akan jadi pada masa hadapan.


Bayangkanlah kalau cinta yang berlandaskan paras rupa, bila tua nanti masih cantikkah or handsomekah mereka ?? tambah bonus pulak kalau muka cantik tapi budi bahasa tiada apalah guna kecantikan itu ???


Bayangkanlah kalau cinta berlandaskan harta benda, kita ikat mereka dgn kemewah, belikan macam-macam tapi if satu hari nanti ALLAH tarik semua kemewahan yg di berikan macam mana ?? renung-renungkanlah..


yang penting bagi ika dalam sesuatu perhubungan, kenalah ada sikap saling bertolak-ansur, memahami antara satu sama lain,and yang paling penting terima segala kelemahan mereka..

orang selalu bilang CINTA ITU BUTA, tapi sebenarnya CINTA TAK BUTA..KITA YANG SALAH MENILAI CINTA ITU HINGGA KITA MENJADI BUTA...

12 comments:

hyemynameisrasyid said...

yezza.,cinta itu buta.,
tapi cinta tu satu anugrah dr Dia.,
oleh itu.,intailah Dia melebihi dari segala-galanya.,

salam perkenalan dari Alahai~ jemput la ye^^

ika said...

suke3..hehhehe..betul uh..:)

merahitujambu said...

SUSAH NK RAMAL TENTANG CINTA..TPI AKALU CINTA AJA DUIT XDE SUSAH JUGAK..

syErAh said...

kene pandai la nilai cinta tu sendiri...

tapi takleh lebih2..hehe

yang penting..agama...ade persefahaman dan matlamat yang jelas...

untuk legal relationship
(maksudnye kawen la...hehe)

=)

nelly said...

amboi ika ~
hehehe

Ini Kisah Tia said...

hahaa . believe me . Tia dengan Mr , hahaa . tak boleh romantik2 . asyik nak bertekak aje . tapi suweet . hak3x !! :)

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

org tu cinta x butakan??

kerana cinta,manusia tu leh jadi "buta"..heheh..

ape akak merepek ni??

ika said...

merahitujambu : kna pndai seimbang kot... :)

ika said...

syerah : setuju..tos kawen kn senang..

ika said...

tia : i like..hehehe

ika said...

nelly : amboi nelly..heheheh

ika said...

nuyui : akak memang..hahahha